home Meny close
menu Meny

Ofte stilte spørsmål og svar

For at du enkelt skal få svar på dine spørsmål, har vi samlet de mest vanlige spørsmålene vi får fra våre kunder.

Hvor finner jeg åpningstidene til butikken?

Våre butikker har åpent mandag-lørdag. VITA på Oslo S har også søndagsåpent. Klikk her for å finne åpningstidene til din VITA butikk.

Hvordan kan jeg se lagerstatus i butikk?

Klikk på knappen "Klikk og Hent" og finn din nærmeste butikk. Hvis du har lang reisevei anbefaler vi at du tar kontakt med den aktuelle VITA butikken.

Hvordan kan jeg få jobb i VITA?

VITA er Norges største kjede innen skjønnhet og velvære. Vi er alltid på jakt etter dyktige mennesker. Ønsker du å drive din egen butikk, ta kontakt med vårt rekrutteringsbyrå Impact, http://www.impact.no/. Vil du jobbe i en av våres butikker tar du kontakt med den aktuelle VITA butikken.

Hvilke produkter fører dere?

Vi har et bredt utvalg av produkter som dekker ulike ønsker og behov. Make-up, ansikt, hår, kropp, duft, helsekost, accessories og produkter til mannen er hovedkategoriene våre. Besøk den nærmeste VITA butikk for å få en oversikt over hvilke produkter vi fører. Er det noen produkter eller merker du savner, send inn din henvendelse under kontakt oss.

Hvor kan jeg bruke gavekortet?

Gavekort kan benyttes i alle VITA butikker uavhengig av hvor det er kjøpt. Det er elektronisk og fungerer som et minibankkort, og saldoen kan du sjekke i betalingsterminalen. Det er dessverre ikke mulig å ta ut saldoen i form av kontanter.

Hvordan kan jeg bytte varer kjøpt i en fysisk VITA butikk?

Varer byttes kun mot kvittering og make-up må være forseglet. Varer og emballasje må ikke være skadet. Defekte varer byttes, og varer som har gitt allergiske reaksjoner tas i retur. Ta kontakt med butikken hvor varen ble kjøpt.

Kan dere sponse meg eller min blogg med VITA produkter?

Vi får svært mange henvendelser fra kunder som ønsker reklamemateriell eller produkter til sponsing for blogger o.l. Det setter vi stor pris på, men vi har p.t. dessverre ikke mulighet til å støtte slike tiltak. Vi har valgt å fokusere våre bidrag til Redd Barna hvor vi er Bedriftspartner.

Spørsmål om VITA nettbutikken

Hvordan fungerer deres Klikk og hent løsning?

Med Klikk & Hent kan du enkelt reservere varene du ønsker i alle våre fysiske VITA og VITA Exclusive butikker såfremt varen er på lager i den aktuelle butikken. På produktsiden til varen du ønsker å bestille via Klikk & Hent trykker du på fanen som heter «velg butikk». Deretter velger du hvilken butikk du ønsker å hente varen i og legger den i handlekurven. Fyll inn e-post adresse og telefonnummer. Varene er reservert til deg i 24 timer etter at bestillingen er lagt inn og du vil motta en hentemelding på e-post og SMS så snart produktene er pakket og klare for henting. Hentemeldingen fungerer også som en bekreftelse på at varene er reservert og er satt til side for deg. Varene må avhentes til avtalt tidspunkt. Skulle det mot formodning være en feil i beholdning, eller oppstå andre grunner for at du ikke kan kjøpe ønsket vare, vil du bli kontaktet av den aktuelle butikken. Klikk og Hent gjelder kun varer som er tilgjengelig i våre fysiske butikker og ikke nettvarer som kun er tilgjengelig på nett. For avbestilling eller spørsmål rundt din Klikk & Hent bestilling ber vi deg kontakte butikken du har oppgitt at du vil hente varene i. Dersom butikken du ønsker å hente varen i er utsolgt for produktet, vil ikke denne butikken komme opp som et alternativ i fanen hvor du velger butikk.

Hvilke produkter finnes i nettbutikken?

VITA Nettbutikk vil til enhver tid tilby et fast sortiment som er et utvalgt av de mest solgte produktene i VITA, pluss noen andre utvalgte favoritter.

Er prisene inkludert moms?

Ja, alle prisene er inkludert moms. På kosmetikkprodukter er det 25 % mva, mens det på helsekostprodukter er 15 % (matvaremomsen).

Hvordan kan jeg betale i nettbutikken?

Vi benytter Klarna som betalingsløsning i nettbutikken. Når du betaler med Klarna velges fakturabetaling automatisk i utsjekk, men etter gjennomført handel kan du velge andre betalingsalternativer som kort, Paypal og Vipps.

Når mottar jeg ordrebekreftelse?

Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter at kjøpet har gått gjennom i kassa. Det kan forekomme at ordrebekreftelsen ikke gikk gjennom spamfilteret ditt, sjekk om mailen evt. ligger der.

Hvordan sender dere varene?

Vi har 6 forskjellige leveringsmetoder:

I postkassen for 49,-. Bestiller du varer for under 499,- sendes varene i posten som brev. Det betyr at de kommer direkte hjem til deg i postkassen om det er plass til pakken. Er pakken av høyere verdi eller forpakning som ikke tåler harde støt sendes varene som pakke og da må du hente den på ditt postkontor. 

Hjem på kvelden kl.17.00-21.00. Kr 109,-

På jobben kl. 08.00-16.00. Kr 149,-

På jobben innen kl.09.00. Kr 199,-

Levering samme dag kr 199,-

Hente varene selv på posten kr 89,-

Det er fri frakt når du bestiller levering "i postkassen" for over kr. 499,- Bestiller du varer for mindre enn kr 499,- tilkommer et gebyr på kr. 49,-.

Det blir da mer oversiktlig for deg som kunde. Det vil ikke være mulig å spore din forsendelse dersom den sendes som brev. Det vil derimot gå an dersom den sendes som pakke. Du mottar da en SMS med sporingsnummer. Sender du din bestilling før kl.12, pakker vi den og sender den samme dag. Bestiller du på et senere tidspunkt, pakker vi ordren dagen etter din bestilling. Vanlig leveringstid er 1-3 dager.

NB: Omkostninger for uavhentede pakker faktureres kunde med minimum. kr. 199, avhengig av fraktkostnader.

Hvor lang tid tar det før jeg får varene?

Sender du din bestilling før kl.12, pakker vi den og sender den samme dag. Bestiller du på et senere tidspunkt, pakker vi ordren dagen etter din bestilling. Vanlig leveringstid er 1-3 dager avhengig av hvor i landet du bor. Har du valgt en av våre andre leveringsmetoder vil den leveringstiden gjelde.

Hvordan kan jeg returnere en vare?

Dersom du ønsker å returnere en vare kan du benytte deg av angrefrist skjemaet som fulgte med i pakken. Du kan lese mer om retur her http://www.vita.no/retur/

Hva skjer hvis jeg ikke henter varene på Posten?

Omkostninger for uavhentede pakker faktureres kunde med minimum. kr. 199, avhengig av fraktkostnader.

Jeg har betalt varene, kan jeg sjekke hvor pakken er i systemet?

Ved bestilling registrerer du ditt telefonnumer og du vil da automatisk få en SMS av Posten når den har ankommet ditt postkontor. 

Hvor finner jeg VITA butikker?

Vi har butikker stort sett over hele landet. Mer informasjon om åpningstider og beliggenhet finner du her.

Har du andre spørsmål du ikke finner svar på her? Fyll ut vårt kontaktskjema så vil vi ta kontakt.

Mine favoritter

Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.