for a million
kinds of beautiful
Meny

FAQ

For at du enkelt skal få svar på dine spørsmål, har vi samlet de mest vanlige spørsmålene vi får fra våre kunder.

CLUB VITA

Hvordan kan jeg bruke mine poeng? 

Poeng kan først brukes når de er omgjort til en bonusjekk. For hvert 500 hele poeng du opptjener utløses en bonusjekk. Oversikt over opptjente sjekker og bonuspoeng finner du under "Mine fordeler" på din profil. Størrelsen på sjekken avhenger av ditt medlemsnivå. Sjekkene kan brukes i alle våre fysiske butikker og trekkes fra totalsummen du handler for. Du kan lese mer om Club VITA her.

OBS: Bonussjekker opptjent før konkursdato (21/10-2019) er å anse som en del av konkursboet. Dersom du ønsker å fremme et krav til boet må kravet rettes til cer@kvale.no. Kravet må dokumenteres. Vi er behjelplige med å fremskaffe dokumentasjon etter behov.  

Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrev? 

Nyhetbrev er i utgangspunktet knyttet til ditt Club VITA-medlemskap. Du kan enkelt melde deg av nyhetsbrev ved å klikke på avmeldingsknappen nederst i vårt nyhetsbrev. Du kan også logge deg på din Club VITA-profil og endre innstillinger for kommunikasjon under "Mine instillinger".

Hvordan melder jeg meg ut av Club VITA?

Du kan enkelt melde deg av Club VITA under "Mine instillinger" på din Club VITA-profil. Vær oppmerksom på opptjente poeng og medlemsfordeler slettes.

Hvordan endrer jeg min e-postadresse/telefonnummer?

Du kan enkelt endre din e-post og nummer under fanen "Din profil" på din Club VITA-profil.

 

VITA.NO

Hva er Klikk og hent og hvordan fungerer det?

Med Klikk & Hent kan du enkelt reservere varene du ønsker i alle våre fysiske VITA-butikker såfremt varen er på lager i den aktuelle butikken. På produktsiden til varen du ønsker å bestille via Klikk & Hent trykker du på fanen som heter «velg butikk». Deretter velger du hvilken butikk du ønsker å hente varen i og legger den i handlekurven. Dersom butikken ikke ligger på listen har de ikke varen på lager. Fyll inn e-post adresse og telefonnummer. Varene må hentes 24 timer etter at bestillingen er lagt inn og du vil motta en hentemelding på e-post og SMS så snart produktene er pakket og klare for henting. Hentemeldingen fungerer også som en bekreftelse på at varene er reservert og er satt til side for deg. Varene må avhentes til avtalt tidspunkt.

Skulle det mot formodning være en feil i beholdning, eller oppstå andre grunner for at du ikke kan kjøpe ønsket vare, vil du bli kontaktet av den aktuelle butikken. Klikk og Hent gjelder kun varer som er tilgjengelig i våre fysiske butikker og ikke nettvarer som kun er tilgjengelig på nett. For avbestilling eller spørsmål rundt din Klikk & Hent bestilling ber vi deg kontakte butikken du har oppgitt at du vil hente varene i. Dersom butikken du ønsker å hente varen i er utsolgt for produktet, vil ikke denne butikken komme opp som et alternativ i fanen hvor du velger butikk.

Hvordan kan jeg betale i nettbutikken?

Vi benytter Klarna som betalingsløsning i nettbutikken. Når du betaler med Klarna velges fakturabetaling automatisk i utsjekk, men etter gjennomført handel kan du velge andre betalingsalternativer som kort, Paypal og Vipps.

Når mottar jeg ordrebekreftelse?

Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter at kjøpet har gått gjennom i kassa. Det kan forekomme at ordrebekreftelsen ikke gikk gjennom spamfilteret ditt, sjekk om mailen evt. ligger der. Dersom du ikke har mottatt din ordrebekreftelse kan du ta kontakt med oss via kontaktskjema i venstre hjørne.

Hvordan sender dere varene?

Vi har 3 ulike leveringsmetoder:

Helt hjem
Helt Hjem Express (1-3 dager)

Pakken leveres direkte i postkassen eller på dørstokken. Estimert leveringstid er 1-3 virkedager, men avhenger av din adresse. Pakker som skal til Nord Norge kan ta noe lengere tid. Dersom pakken er for stor for postkassen din eller Helt Hjem ikke har budrute på din adresse vil varene sendes videre til Post Nord slik at varene kan hentet på et utleveringsted nær deg. I slike tilfeller må man beregne noen dager ekstra i leveringstid. Pakken kan spores.

Bring/Posten
Pakke i postkassen (1-3 dager)

Pakken leveres direkte i postkassen. Dersom pakken er for stor for din postkassen vil pakken sendes til nærmeste postkontor. Estimert leveringstid er 1-3 virkedager men avhenger av din adresse. Pakker som skal til Nord Norge kan ta noe lengere tid. Pakken kan ikke spores.

Bring/Posten
Hent selv (1-3 dager)
Pakken leveres til ditt lokale postkontor/hentested. Du vil motta hentemelding på sms når pakken er klar for henting. Estimert leveringstid er 1-3 virkedager men avhenger av din adresse. Pakker som skal til Nord Norge kan ta noe lengere tid. Pakken kan pores.

Hvor lang tid tar det før jeg får varene?

Sender du din bestilling før kl.12, pakker vi den og sender den samme dag. Bestiller du på et senere tidspunkt, pakker vi ordren dagen etter din bestilling. Vanlig leveringstid er 1-3 dager men avhenger av hvor i landet du bor. 

Hvordan kan jeg returnere en vare?

Dersom du ønsker å returnere en vare kan du fylle ut skjemaet her. Vi vil sende deg en portofri returlapp slik at du kan returnere varen/varene kostnadsfritt.

Hva skjer hvis jeg ikke henter varene på Posten?

Omkostninger for uavhentede pakker faktureres kunde med minimum. kr. 199, avhengig av fraktkostnader.

Hvordan bruker jeg mitt gavekort?

Gavekortet fungerer likt som et universalgavekort og kan brukes som betalingsmiddel i alle våre fysiske butikker. Du kan sjekke saldoen på gavekortet ditt her eller i din nærmeste butikk. 

OBS: Gavekort kjøpt før konkursdato (21/10-2019 er å anse som en del av konkursboet. Dersom du ønsker å fremme et krav til boet må kravet rettes til cer@kvale.no. Husk å legge ved gavekortnummer og saldo. 

 Har du andre spørsmål du ikke finner svar på her? Send oss en henvendelse via vårt kontaktskjema i venstre hjørne. Husk å fylle ut alle felter for rasket mulig behandling.

Mine favoritter

Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.