OFTE STILTE SPØRSMÅL

For at du enkelt skal få svar på dine spørsmål, har vi samlet de mest vanlige spørsmålene vi får fra våre kunder.

CLUB VITA

Hvordan kan jeg bruke mine poeng? 

Poeng kan først brukes når de er omgjort til en bonusjekk. For hvert 500 hele poeng du opptjener utløses en bonusjekk. Oversikt over opptjente sjekker og bonuspoeng finner du under "Mine fordeler" på din profil. Størrelsen på sjekken avhenger av ditt medlemsnivå. Sjekkene kan brukes i alle våre fysiske butikker og trekkes fra totalsummen du handler for. Du kan lese mer om Club VITA her.

Hvordan melder jeg meg av nyhetsbrev? 

Nyhetbrev er i utgangspunktet knyttet til ditt Club VITA-medlemskap. Du kan enkelt melde deg av nyhetsbrev ved å klikke på avmeldingsknappen nederst i vårt nyhetsbrev. Du kan også logge deg på din Club VITA-profil og endre innstillinger for kommunikasjon under "Instillinger for samtykke".

Hvordan melder jeg meg ut av Club VITA?

Du kan enkelt melde deg av Club VITA under "Meld deg ut av Club VITA" på din Club VITA-profil. Vær oppmerksom på opptjente poeng og medlemsfordeler slettes.

Hvordan endrer jeg min e-postadresse/telefonnummer?

Du kan enkelt endre din e-post og nummer under "Kontaktinformasjon" på din Club VITA-profil.

 

VITA.NO

Hva er Klikk og hent og hvordan fungerer det?

Med Klikk & Hent kan du enkelt reservere varene du ønsker i alle våre fysiske VITA-butikker såfremt varen er på lager i den aktuelle butikken. På produktsiden til varen du ønsker å bestille via Klikk & Hent trykker du på fanen som heter «velg butikk». Deretter velger du hvilken butikk du ønsker å hente varen i og legger den i handlekurven. Dersom butikken ikke ligger på listen har de ikke varen på lager. Fyll inn e-post adresse og telefonnummer. Varene må hentes 24 timer etter at bestillingen er lagt inn og du vil motta en hentemelding på e-post og SMS så snart produktene er pakket og klare for henting. Hentemeldingen fungerer også som en bekreftelse på at varene er reservert og er satt til side for deg. Varene må avhentes til avtalt tidspunkt.

Skulle det mot formodning være en feil i beholdning, eller oppstå andre grunner for at du ikke kan kjøpe ønsket vare, vil du bli kontaktet av den aktuelle butikken. Klikk og Hent gjelder kun varer som er tilgjengelig i våre fysiske butikker og ikke nettvarer som kun er tilgjengelig på nett. For avbestilling eller spørsmål rundt din Klikk & Hent bestilling ber vi deg kontakte butikken du har oppgitt at du vil hente varene i. Dersom butikken du ønsker å hente varen i er utsolgt for produktet, vil ikke denne butikken komme opp som et alternativ i fanen hvor du velger butikk.

Hvordan kan jeg betale i nettbutikken?

Vi benytter Klarna som betalingsløsning i nettbutikken. Både kortbetalinger og faktura går via Klarna.

Når mottar jeg ordrebekreftelse?

Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter at kjøpet har gått gjennom i kassa. Det kan forekomme at ordrebekreftelsen ikke gikk gjennom spamfilteret ditt, sjekk om mailen evt. ligger der. Dersom du ikke har mottatt din ordrebekreftelse kan du ta kontakt med oss via kontaktskjema i venstre hjørne.

Hva gjør jeg hvis jeg får en pakke med skadet innhold?

Dersom du opplever at varene dine er blitt skadet i pakken på vei til deg kan du ringe, chatte eller sende oss mail på kundeservice@vita.no med bilde av vare/varene det gjelder så sender vi deg ny vare!

Hva gjør jeg hvis pakken min er blitt borte?
Dersom pakken din forsvinner oppretter vi sak hos transportør for å forsøke å finne pakken! Dersom den er å anse som tapt av transportør forsøker å sende ny pakke med et annet leveringssalternativ.

Hvordan sender dere varene?

Helt hjem
Helt Hjem Express (1-3 dager)
Pakken leveres direkte i postkassen, på dørmatten eller i pose på krok på døren eller postkassen over natten med postbudet. Estimert leveringstid er 1-3 virkedager, men avhenger av din adresse. Pakker som skal til Nord Norge kan ta noe lengere tid. Du vil motta en sms når pakken er levert (OBS: Tidspunktet du mottar sms vil avvike fra faktisk leveringsstidspunkt og er kun ment som en bekreftelse og påminnelse om å hente pakken utenfor).

Dersom pakken er for stor for postkassen din, postkassen er låst eller Helt Hjem ikke har budrute på din adresse vil varene sendes til et av Helt Hjem sine leveringssteder. Bor du i et område hvor Helt Hjem ikke har eget utleveringssted vil pakken sendes videre til PostNord som leverer til et av sine utleveringssteder. I slike tilfeller må man beregne noen dager ekstra i leveringstid. Pakken kan spores.

Bring/Posten
Pakke i postkassen (1-3 dager)

Pakken leveres direkte i postkassen. Dersom pakken er for stor for din postkassen vil pakken sendes til nærmeste postkontor. Estimert leveringstid er 1-3 virkedager men avhenger av din adresse. Pakker som skal til Nord Norge kan ta noe lengere tid. Pakken kan ikke spores.

Bring/Posten
Hent selv (1-3 dager)
Pakken leveres til ditt lokale postkontor/hentested. Du vil motta hentemelding på sms når pakken er klar for henting. Estimert leveringstid er 1-3 virkedager men avhenger av din adresse. Pakker som skal til Nord Norge kan ta noe lengere tid. Pakken kan pores.

Hvor lang tid tar det før jeg får varene?

Bestiller du før kl. 12 blir pakken normalt levert innen neste virkedag på østlandet. Avvik kan forekomme under perioder med stor pågang. Vanlig leveringstid er 1-3 dager men avhenger av hvor i landet du bor!

Hvordan kan jeg returnere en vare?

Dersom du ønsker å returnere en vare kan du fylle ut skjemaet her. Vi vil sende deg en portofri returlapp slik at du kan returnere varen/varene kostnadsfritt.

Hva skjer hvis jeg ikke henter varene på Posten?

Omkostninger for uavhentede pakker faktureres kunde med minimum. kr. 199, avhengig av fraktkostnader.

Hvordan bruker jeg mitt gavekort?

Gavekortet fungerer likt som et universalgavekort og kan brukes som betalingsmiddel i alle våre fysiske butikker. Du kan sjekke saldoen på gavekortet ditt her eller i din nærmeste butikk. Gavekort kan dessverre ikke benyttes som betalingsmiddel på vita.no per i dag.

 Har du andre spørsmål du ikke finner svar på her? Send oss en henvendelse via vårt kontaktskjema i venstre hjørne. Husk å fylle ut alle felter for rasket mulig behandling.