Klikk og hent på 30 minutter
Lynrask levering
Fri frakt over 249,-
Eksklusive medlemstilbud

Salgs- og leveringsbetingelser Vita Group AS

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer (produkter) fra VITA.NO til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
For å kunne handle på VITA.NO må du ha fylt 18 år.

1. Parter 
Selger er: VITA Group AS, Postboks 6013 Etterstad, 0601 Oslo, registrert i Brønnøysund-registeret med org.nr: 923592784, Telefon nummer:22 57 69 50, E-post adresse: kundeservice@vita.no, og blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss". Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".

2. Bestillings- og avtaleprosess 
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nedenfor. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 3.

3. Opplysninger gitt i nettbutikken/ utsolgte varer

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Tilbud gjelder så lenge lageret rekker eller innenfor spesifisert tilbudsperiode.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg. Vi forbeholder oss også retten til å endre leveringmetode for ordre ved behov. Dette innebærer at opplysninger knyttet til din ordre vil deles med valgt leverandør. 

 4. Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift.
Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Vi forbeholder oss retten til å forandre priser på produkter som er i kampanjer o.l. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft. Dersom det har forekommet tekniske feil, skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra VITA sin side, i annonser o.l. og/eller på produkter i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan VITA ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget

5. Frakt
VITA.NO tilbyr 3 ulike leveringsmetoder:

Helt Hjem - Hjemlevering 
Pakken leveres direkte i postkassen, på dørmatten eller i pose på krok på døren over natten med postbudet. Estimert leveringstid er 1-2 virkedager på Østlandet, og 1-4 dager i resten av landet. Pakker som skal til Nord Norge kan ta noe lengere tid. Du vil motta en sms når pakken er levert (OBS: Tidspunktet du mottar sms vil avvike fra faktisk leveringsstidspunkt og er kun ment som en bekreftelse og påminnelse om å hente pakken utenfor).
Dersom pakken er for stor for postkassen din, postkassen er låst eller Helt Hjem ikke har budrute på din adresse vil varene sendes til et av Helt Hjem sine leveringssteder. Bor du i et område hvor Helt Hjem ikke har eget utleveringssted vil pakken sendes videre til PostNord som leverer til et av sine utleveringssteder. I slike tilfeller må man beregne noen dager ekstra i leveringstid. Pakken kan spores.

Helt Hjem - Utleveringssted
Pakken blir levert til nærmeste utleveringssted nær deg. Du velger selv hvilket utleveringssted du ønsker pakken sendt til. Esitmert leveringstid er 2-5 dager.

Bring - Utleveringssted
Pakken blir levert til nærmeste utleveringssted nær deg. Du velger selv hvilket utleveringssted du ønsker pakken sendt til. Esitmert leveringstid er 2-5 dager. Dersom du bor i Nord Norge vil vi anbefale dette alternativet.

6. Betaling
Ved bestilling kan du velge å betale med kort, faktura eller Vipps.

Klarna Faktura/Delbetal med Klarna Konto
I samarbeid med Klarna AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Klarna som betalingsmåte sendes faktura samme dag som varene sendes fra vårt lager. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.

Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturaen kan du velge å delbetale opp til 24 måneder. Ved delbetaling tilkommer den rentesatsen Klarna har satt. Du anbefales derfor å sjekke Klarna sine vilkår og rentesatser før avtale inngås.

Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

For å se fullstendige vilkår for Klarna se linkene nedenfor:

Klarnas Shoppingtjeneste
Klarnas Personvernerklæring

For informasjon om tilbakebetaling, se under punkt 10 om angrerett.

7. Ekspedering av ordre/ Leveranse

Leveringstider for de ulike fraktalternativene gjelder fra det tidspunktet ordren er pakket og blir sendt fra vårt lager. Du vil ta motta en sendingsbekreftelse på e-post. Bestiller du før kl. 12 blir pakken normalt sendt innen neste virkedag. Avvik kan forekomme under perioder med stor pågang. 
Vi sender ikke varer til utlandet.

Vi sender til Svalbard, men da koster frakten fra kr 99,-. Kunder som bor i Svalbarg med direkte levering til Jan Mayen/Svalbard kan få merverdiavgift (mva) for bestillingen tilbakeført. For å få tilbakeført beløpet sender du en mail til kundeservice@vita.no med ditt ordrenummer. 

Har du ikke mottatt pakken din innen 5 virkedager, ta kontakt med oss per epost på kundeservice@vita.no. Ved vesentlig forsinket levering har du krav på å kunne heve kjøpet.

8. Personopplysninger

Når du handler på VITA.NO må du oppgi personopplysninger som er nødvendige for å gjennomføre betaling og leveranse. VITA behandler alle personopplysninger i henhold til personvernregelverket. For detaljer, se VITAs personvernerklæring. Har du spørsmål kan du ta kontakt med VITA kundeservice på e-post kundeservice@vita.no.

9. Reklamasjon
Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om Forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven). Ved eventuelle tvister følger VITA.NO Forbrukertvistutvalgets avgjørelser.

For informasjon om tilbakebetaling og retur av varer, se punkt 10 om angrerett. 

10. Angrerett
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper ut 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker.

Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Angreretten forutsetter at varen returneres innen 14 dager etter at vi har mottatt beskjed om bruk av angrerett og at varen returneres i samme stand som ved mottakelsen. Dvs. i original og uskadet emballasje og i ubrukt stand. Kosmetikk er å anse som hygienevarer, ref. angrettsloven §22 g), og slike varer er ikke egnet for retur dersom forseglingen er brutt etter levering. Varer som ikke er å anse som hygieneartikler, vil VITA kunne kreve kompensasjon for verdiforringelsen dersom forbrukeren bruker eller undersøker varen(e) på en måte som går utover normal og nødvendig undersøkelse.

Ved tvist kan du sende inn klage til forbrukerrådet. Les mer om hvordan du går frem her, eller ta kontakt med forbrukerrådet her. 

Tilbakebetaling ved angrerett og reklamasjon 
Tilbakebetaling skjer innen 14 dager etter at varen(e) er mottatt i retur. Dersom du ikke har mottatt varene og ønsker å heve kjøpet grunnet vesentlig forsinket levering skjer tilbakebetaling innen 14 dager etter at vi har mottatt krav om heving av kjøp.  

  • Kort
    Dersom du skal motta penger i forbindelse med en retur, vil du motta beløpet via samme betalingskort som du betalte med.  

  • Vipps
    Pengene vil tilbakeføres til kontoen tilknyttet din vipps-konto. 

  • Klarna Faktura
    Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et tilgodebeløp hos Klarna. Klarna vil tilbakebetale beløp til samme konto som betalingen kom fra. Dersom du ikke har betalt din faktura enda vil fakturaen slettes. Har du spørmål om vedrørende din faktura, ta kontakt med Klarna på telefon: 21 01 89 91 eller epost: info@klarna.se. Du kan også besøke Klarna på www.klarna.com.

Retur av varer 
Dersom du ønsker å foreta en retur kan du bestille retur her. Har du spørsmål rundt din retur send en e-post til kundeservice@vita.no. Dette skjema gjelder ikke "Klikk og Hent"-ordre. For retur/kansellering/endring av "Klikk og Hent"-ordre må du ta kontakt med butikken du har bestilt varene i. Varer som er kjøpt på vita.no kan ikke returneres i en av våre butikker. Varen må returneres til vår nettbutikk. 

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom du ikke henter varen du har bestilt, og ikke gir oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, vil du bli belastet med et gebyr på kr 199,- for uavhentede pakker. 

www.vita.no må ikke erstatte profesjonell hjelp ved alvorlig sykdom. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av våre produkter, da riktig bruk normalt ikke medfører helsefare. Dersom du har langvarig eller tilbakevendende symptomer, eller er i tvil om du har en alvorlig lidelse eller sykdom, anbefaler vi deg å kontakte din lege.